مروری بر تجمل و اسراف

مروری بر تجمل و اسراف

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمدعلی شاه آبادی
  • تعداد صفحه : 10

توضیحات

از آنجا که نیازهای بشر گسترده و مدام در حال دگرگونی است، لازمة زندگی مادی وی برآوردن نیازهایش می‌باشد. از دیدگاه اسلام نیز هرچند این تلاش پسندیده به شمار آمده، اما زیاده‌روی در این امر که موجب اسراف، تجمل‌گرایی و تشریفات می‌گردد مورد نکوهش قرار گرفته است. به این معنا که نظام اقتصادی اسلام که توجه به سعادت حقیقی را هدف اصلی خود می‌داند، استفادة عاقلانه از منابع خدادادی را نیز مورد تاکید قرار می‌دهد. اسراف چه در بخش خصوصی و چه در بخش عمومی آثار و نتایج زیانباری به همراه دارد. در بخش خصوصی، مانع دستیابی مطلوب نیازمندان به منابع ضروری شده و به علت مصرف بی‌رویه، موجب کاهش صادرات می‌گردد. در بخش عمومی نیز اتلاف اموال و رواج تشریفات دولتی موجب کاهش اعتماد به دولتمردان شده و وابستگی و کاهش نرخ توسعه را به دنبال خود می‌آورد.
در کتاب حاضر ضمن بررسی مفهوم اسراف در اسلام، پیامدهای شوم اقتصادی آن بصورت خلاصه نیز بیان می‌شود.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری