بررسی اثر کمربند خرپائی در ضریب رفتار قابهای فولادی

بررسی اثر کمربند خرپائی در ضریب رفتار قابهای فولادی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • تعداد صفحه : 7

توضیحات

لزوم استفاده از ساختمانهای بلند در شهر های پر جمعیت هر روز بیشتر احساس می شود، لذا استفاده از سیستمهای سازه ای مناسب و کارآمد از لحاظ فنی واقتصادی ضروری به نظر می رسد . در این مقاله سیستم سازه ای قابهای فولادی که در قسمت فوقانی با یک خرپای افقی موسوم به مهار بازوئی یا کمربند خرپائی مهاربندی شده اند , مورد بررسی قرار گرفته ورفتار آنها با استفاده از روش (Outrigger-Braced Structures) تا حد خرابی تحلیل گردیده و با سایر سیستمهای (Push-Over Analysis) اعمال نیروهای جانبی فزاینده تدریجی سازه ای مقایسه شده و بعنوان سیستمی مناسب شناخته شده است . امروزه بخش عمده ای از طراحی لرزه ای بر اساس روش استاتیکی معادل و محاسبه نیروی زلزله طراحی از طیف خطی زلزله با اعمال ضریب کاهشی به نام ضریب رفتار سازه انجام می گیرد . ضریب اخیر اعمال کننده کاهش نیروی جانبی سازه بدلیل فلسفه طراحی بکار رفته , اتلاف انرژی در اثر رفتار غیر ارتجاعی، میرائی سازه، اضافه مقاو مت مصالح، تردی یا شکل پذیری اعضاء و اتصالات سازه ، تجربه مهندسین با رفتار هر نوع سازه در زلزله های گذشته و سایر عوامل ثانویه می باشد.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری