چچنها در گذر تاریخ

چچنها در گذر تاریخ

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : افسانه منفرد / کاوه بیات
  • تعداد صفحه : 210

توضیحات

جمهوری چچن به عنوان یکی از جمهوریهای فدراسیون روسیه شناخته می شود که در بخش مرکزی قفقاز شمالی که خود واجد اهمیت استراتژیک می باشد قرار دارد . این جمهوری در ضلع جنوبی روسیه در منطقه قفقاز قرار گرفته و از جنوب به کشور گرجستان متصل می باشد و در مغرب آن جمهوری های خود مختار دیگر روسیه نظیر اوستیا در شرق و شمال آن جمهوری داغستان قرار گرفته است . جمهوری چچن از نظر جغرافیایی بخشی از قلمرو مسلمان نشین قفقاز را تشکیل می دهد این قلمرو در واقع تداوم ارضی سرزمینی اسلام و به عبارتی جهان اسلام در ضلع شمالی خود می باشد که در قفقاز، ناحیه بزرگتری را که شامل آذربایجان، داغستان، چچن و شرق گرجستان می باشد را تشکیل می دهد از منظری دیگر می توان ناحیه مسلمان نشین قفقاز را زبانه شمالی جهان اسلام دانست که با زبانه جنوبی جهان مسیحیت تماس مستقیم برقرار کرده و سطح تماس را به صورت منطقه بحرانی بین شاخکهای آن دو درآورده است که نمونه های روشن آن را قره باغ، چچن و داغستان تشکیل می دهد .
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری