سهروردی های هند

سهروردی های هند

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : علی زنجانی
  • تعداد صفحه : 37

توضیحات

در تاریخ معاصر شبه قاره هند( شامل کشورهای امروزی هندوستان، پاکستان و بنگلادش) به شخصیتهای فرهنگی- سیاسی برمیخوریم که در پس نامشان، نام خانوادگی "سهروردی" نقش بسته است. برخی از این شخصیتها، نقش مهمی در سیاست و فرهنگ تاریخ معاصر شبه قاره ایفا کرده اند.مولانا عبیدالله سهروردی، سر حسان سهروردی، سر عبدالله سهروردی، حسین شهید سهروردی( که به نخست وزیری پاکستان نیز رسید) حسن شهید سهروردی،بانو شایسته بیگم سهروردی و... برخی از این شخصیتها هستند.سهروردی های هند که پیشینه هفتصدساله دارند در واقع پیروان طریقت سهروردیه اند. سهروردیه طریقتی است منسوب به ابونجیب سهروردی و برادرزاده اش شیخ شهاب الدین عمر سهروردی( با شیخ اشراق اشتباه نشود) که این طریقت از طریق شاگردان آنها به هند نیز نفوذ کرده است.این کتابچه قصد دارد تا تاریخچه هفتصدساله سهروردی های هند را روشن کند.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری