نی‍وی‍ورک‌، ک‍اب‍ل‌: ن‍ش‍ان‍ه‌ش‍ن‍اس‍ی‌ ۱۱ س‍پ‍ت‍ام‍ب‍ر

نی‍وی‍ورک‌، ک‍اب‍ل‌: ن‍ش‍ان‍ه‌ش‍ن‍اس‍ی‌ ۱۱ س‍پ‍ت‍ام‍ب‍ر

  • 5.0 (2 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : مراد فرهادپور / یوسف اباذری
  • تعداد صفحه : 106

توضیحات

امریکا حتی قبل از آن که کشف شود به نشانه مبدل شده بود. زمانی که کریستف کلمب قصد کشف امریکا را داشت، تصور و ایماژی از آنجا در سر داشت. امریکا برای او مکانی تخیلی بود. امریکا شاید یگانه کشوری است که قبل از کشف شدن یا ساخته شدن در تخیل ساخته شده بود. امریکا به عنوان نشانه زاییده شد. کریستف کلمب گمان می کرد که با کشف آنجا به کشف بهشت نائل خواهد شد. در واقع فیلمی هم که درباره کشف امریکا ساخته شد فتح بهشت نام گرفت. تخیل و ایماژ و نشانه سازی درباره امریکا همواره جریان داشته است و هنوز هم جریان دارد. جالب نظر آن که بنیانگذاران امریکا هم آن را بر اساس ایده ساختند. شما به هر کشوری که نگاه کنید، تاریخی داشته و حتی اگر تحولی یا تغییری اجتماعی یا سیاسی در آن رخ داده باشد، متکی بر تاریخ بوده است، اما بنیانگذاران امریکا با اتکا به نظریه فلاسفه ای از قبیل منتسکیو یا لاک و به طور کلی فلاسفه روشنگری، امریکا را به یک باره جعل کردند. قانون اساسی امریکا تجلی تخیل بود نه حاصل تاریخی پر فراز و نشیب.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری